Par kļūdām informētas, drošas un kļūdu apstākļos darboties spējīgas elektroniskās komponentes, sistēmas un arhitektūras augsti un pilnīgi automatizētai braukšanai ar mērķi nākotnes mobilitāti veidot drošāku, efektīvāku, pieejamāku un lietotājiem draudzīgāku.
Periods: 2017.g. maijs – 2020.g. aprīlis
Kopējais budžets: ~65.11M Eiro
Projekta koordinators: Reiner John, Infineon Technologies AG
Partneru skaits: 58
Iesaistītās valstis (13): Vācija, Austrija, Spānijas, Itālija, Norvēģija, Latvija, Beļģija, Čehija, Nīderlande, Taivāna, Zviedrija, Somija, Lietuva
AutoDrive projekta mērķis ir radīt integrētas elektronikās komponentes, elektriskās/elektroniskās arhitektūras, kā arī iegultās lietojumprogrammatūras priekš automatizētas braukšanas, padarot nākotnes auto transportu drošāku, efektīvāku, pieejamāku un lietotājiem pieņemamāku. Mērķis ir radīt tādas sistēmas, kas pašas spēj identificēt kritiskas kļūdas un atbilstoši pielāgoties, lai saglabātu pamata funkcionalitāti (darboties spēju) un drošību uz ceļa. Lai radītu šādas sistēmas, izaicinājums ir radīt tādas augstas uzticamības un pieejamības komponentes, jaunas arhitektūras un metodoloģijas, kas būtu labākais kompromiss starp sarežģītību, izmaksām, robustumu un elastīgumu.
DI šī projekta ietvaros izstrādās V2X (no auto uz auto, no auto uz infrastruktūru, jeb no auto uz X) komunikāciju platformas un atbilstošos algoritmus, kā arī inteliģento transporta sistēmu testa gultni (TestBed). Izstrādātās sistēmas ir plānots demonstrēt reālos braukšanas apstākļos uz automašīnas.
Vairāk informācijas: www.autodrive-project.eu/
Iesaistītie zinātnieki
Mg. sc. Comp. Gatis Gaigals
Bijušais EDI pētnieks
Dr. sc. ing. Kaspars Ozols
Direktora vietnieks attīstības jautājumos, vadošais pētnieks
+371 67558161[protected]