Svētdien, š.g. 15.maijā aizvadīts pirmais Grand Cooperative Driving Challenge (GCDC) izaicinājums Helmondā, Nīderlandē, kurā piedalījās arī Latvijas komanda, kuru pārstāvēja septiņi institūta darbinieki – Leo Seļāvo, Andris Gordjušins, Georgijs Kanonirs, Vadims Kurmis, Artis Mednis, Ģirts Strazdiņš un Reinholds Zviedris.
Izaicinājums notika Automotive Week 2011 ietvaros un tajā piedalījās 9 komandas. Latvijas komandas automašīna tika aprīkota ar datorvadāmu akseleratora un bremžu kontroli, bezvadu 802.11p standartam atbilstošu komunikāciju, inercialās navigācijas sistēmu u.c. modernām transporta tehnoloģijām, pateicoties pētījumiem institūtā īstenoto Valsts pētījumu programmas IMIS un ESF 1.1.1.2 aktivitātes projektu ietvaros, kā arī LU atbalstam.
Vislabākos rezultātus izaicinājumā uzrādīja AnnieWay komanda no Karlsrūes universitātes (Institute Measurement and Control (MRT), University of Karlsruhe), Vācijā. Latvijas komanda, piedaloties pirmo reizi šāda veida notikumā, saņēma atzinību gan no organizatoriem, gan citām komandām, taču godalgotajās vietās neierindojās.

Izaicinājuma organizatori – TNO – uzskata, ka GCDC pierādīja, ka kooperatīvā braukšanas tehnoloģija strādā, lai samazinātu satiksmes sastrēgumus, kā arī palīdz attīstīt inovatīvus risinājumus labākai mobilitātei, un tāpēc ir nolēmuši uzsākto iniciatīvu neapturēt un turpināt organizēt šādus izaicinājumus vēl.

Kopā GCDC 2011 tika pieteiktas vienpadsmit komandas, taču līdz izaicinājumam tika tikai deviņas no šādām valstīm – Nīderlande (3 komandas: TU Eindhoven; TU Delft / Applied Science University of Arnhem and Nijmegen; Fontys Hogescholen / University of Twente / Waterloo University [Kanāda]), Zviedrija (3 komandas: KTH Royal Institute of Technology / Scania; Chalmers University / Volvo; Halmstad University / Volvo), Latvija (Latvijas Universitāte / Elektronikas un datorzinātņu institūts), Vācija (University of Karlsruhe), Spānija (Spanish National Research Council) un Turcija (Mekar Labs / Okan University / Fiat / Ohio State University [ASV]). Divas no komandām startēja ar smagajām automašīnām. Visiem dalībniekiem tika uzdots tikt galā ar situācijām gan no pilsētvides (startēšana no krustojuma un apvienošanās ar pie nākošā krustojuma stāvošu kolonnu), gan šosejas (dažādu ātrumu profili uz šosejas). Izaicinājuma uzvarētājs tika noteikts vairāku braucienu sērijā, kuros tika mainīts transporta līdzekļu pozicionālais izvietojums. Attiecīgi, tas transporta līdzeklis, kurš visātrāk reaģēja uz satiksmes situācijas izraisīto šoka vilni un kam bija nepieciešama vismazākā ceļa platība, arī bija uzvarētājs.

Informācija par GCDC: http://www.gcdc.net/
Daži video: – Nedēļa līdz GCDC izaicinājumam: http://www.youtube.com/watch?v=lmRifLzw8iA
– NTD ziņu sižets par GCDC izaicinājumu: http://www.youtube.com/watch?v=-hZ4X81IrCY