
Mūsdienu automatizētās braukšanas tehnoloģijas kļūst arvien progresīvākas, taču viena no lielākajām problēmām joprojām ir ierobežotā reakcijas spēja uz ārējiem notikumiem, kas atrodas ārpus transportlīdzekļa sensoru diapazona. Lai risinātu šo izaicinājumu, Elektronikas un datorzinātņu institūta (EDI) pētnieki ir izstrādājuši automatizēta transportlīdzekļa platformu, kas spēj bezvadu režīmā uztvert un reaģēt uz ārējiem notikumiem vēl pirms tie kļūst redzami iebūvētajiem sensoriem. Šī pieeja ir īpaši nozīmīga konteksta apzinātām braukšanas stratēģijām, kas ne tikai uzlabo braukšanas drošību, bet arī veicina transportlīdzekļa efektivitāti un pielāgošanos reālās pasaules situācijām.
EDI izstrādātā platforma ir radīta ar savienojamību, modularitāti un lietošanas ērtumu kā galvenajiem principiem. Tā ir bāzēta uz Kia Soul EV transportlīdzekļa ar modificētu Open-Source Car Control (OSCC) vadības moduli un integrēta ar Robot Operating System (ROS un ROS 2). Šī tehnoloģija ne tikai nodrošina augstu elastību pētniecības un attīstības procesos, bet arī atvieglo pāreju no simulācijām uz reāliem ceļa testiem.
EDI komandas izveidotais video demonstrē savienoto kolonnu braukšanu (platooning) un automatizētu joslu maiņu, izmantojot 5G komunikāciju. Šī tehnoloģija ļauj transportlīdzekļiem reāllaikā apmainīties ar datiem, pieņemot precīzus un drošus braukšanas lēmumus.
Demonstrācijas testā transportlīdzekļi bezvadu režīmā apmainījās ar sensoru datiem, kas ļāva modeļa prognozējošajam kontrolierim precīzi un savlaicīgi pieņemt braukšanas lēmumus. Šis pētījums ir nozīmīgs solis pretī drošākai un efektīvākai automatizētajai mobilitātei.
Vairāk par šo pētījumu var izlasīt mūsu publikācijā: IEEE Xplore