Car-Fi ir kļūmju tolerējoša ITS modema ierīce, kas nodrošina kļūmju apzinošu, kļūmju drošu un kļūmju-operacionālu darbības principu. Car-Fi nozīmē “Car Fidelity” analoģiski Wi-Fi jeb Wireless Fidelity, tādā nozīmē, ka tas nodrošina uzticamu V2X un pakalpojumus, kurus nodrošina:
- Kļūmju-apziņošana – sistēma pati spēj konstatēt, ka tās darbībā notikusi kļūme (angl. fail-aware)
- Kļūmju-drošība – sistēma kļūmes gadījumā nenoved pie scenārijiem, kuros cieš cilvēki (angl. fail-safe).
- Kļūmju-darbspēja – sistēma kļūmes gadījumā spēj turpināt darbību pilnā vai daļējā apjomā (angl. fail-operational).
Lai sasniegtu visus šos principus, mēs konstatējām, ka sistēmai ir jāietver redundance, kas ir saskaņota un pieejama pilsētvides komunikācijas tehnoloģijām. Kā primāro tehnoloģiju Mēs izmantojām 802.11p komunikācijas paku, kas ir atvēlēta V2X tehnoloģijai, lai varētu izvietot VANET ( Vehicular ad-hoc network). Kā sekundārais redundances posms tika izvēlēts 4G-LTE, jo šī tehnoloģija ir visuresoša pilsētvidē. Trešajā redundances posmā tika izstrādāts īpašs uz LoRa PHY balstīts saziņas protokols, kas izmanto TDMA , lai piekļūtu plašsaziņas līdzekļiem un apraidei. Salīdzinājumā ar LoRaWAN tīklu paku LoRa TDMA ir lielāka/augstāks joslas platums kritiski drošai informācijai. LoRa modulācijai piemīt labas īpašības, jo tā ir izturīga pret vājināšanu/izdzišanu un Dopplera iedarbību [12], kas padara to piemērotu transportlīdzekļu komunikācijai.
Redundance tiek sasniegta arī dažādos OSI modeļa līmeņos. Piemēram, fizikālajā ļīmenī tiek lietotas dažādas RF joslas. 802.11p PHY Geonetworking protokolam tiek lietots tīkla līmenim un CAM/DEMN ziņošana aplikāciju līmenī (ETSI ITS-G5 specifikācijā [13]), TCP/IP tiek lietots uz 4G-LTE. Visiem saziņas protokoliem Car-Fi nodrošina vienotu API interfeisu, padarot sistēmu tehnoloģiski angostisku.